Publicaties

Op de volgende link is een overzicht opgenomen van publicaties, waarin vooral Zuid-Hollandse boerderijen een (hoofd)rol spelen.
De bibliotheek van de Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed omvat een indrukwekkende boekencollectie en een uniek foto- en (bouw)tekeningenarchief over duizenden boerderijen. Deze komt voor uit de in 2007 opgeheven Stichting Historisch Boerderij Onderzoek (SHBO) , die destijds gevestigd was op het terrein van het Nederlands Openluchtmuseum (NOM) in Arnhem. U kunt deze voormalige SHBO-collectie raadplegen op het volgende adres: Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed, Smallepad 5, Amersfoort. De afdeling Archief, Bibliotheek & Collecties is bereikbaar via
T 033-4217444.

Op Goeree-Overflakkee heeft Kees van Rixoort van Eilanden-Nieuws in samenwerking met Sociëteit Rethorica een aantal boerderijen en hun bewoners voor het voetlicht gebracht. Via deze link zijn de artikelen te vinden.

Bent u nog op zoek naar bepaalde titels, mogelijk vindt u deze dan bij Boerderijboekwinkel.nl, een webwinkel met boeken, opmetingen en overdrukken over historische boerderijen. Hier zijn nog een interessant aantal titels verkrijgbaar. Veel van de titels zijn afkomstig van de in 2007 opgeheven Stichting Historisch Boerderij Onderzoek (SHBO) te Arnhem. Op deze website treft u uitgebreide informatie aan over de verschillende uitgaven met titel, auteur, omvang, prijs, enzovoorts. De nieuwste aanwinsten zijn het Grote Boerderijenboek, KIJK OP BOERDERIJEN en Zuidzijde, de weg naar fort Wiericherschans in historisch perspectief.

Boerderijboekwinkel.nl is bereikbaar via
E info@boerderijboekwinkel.nl en
T 06 53170798 of T 06 30013037.

Verlichte
   boerderijenroutes